31.3.2012

Ystävyys joka kuolee, ei ole koskaan syntynytkään

Hei kaikki, olen todella pahoillani etten ole tänne kirjoittanut uuden vuoden jälkeen. On ollut vähän yhtä sun toista!
Mutta, mun eräs kaveri lukee tätä blogia (ellei oo ainut :D), ja eilen reeneissä mietiskeli miksen ollut kirjoittanut ja käski kirjoittaa vain jotain. Käski sitten kirjoittaa itsestään, ja ensimmäisen vähättelevän tuhahduksen jälkeen aloin ajatekka että miksipä ei :) Joten, tässä pieni henkilökuvaus mun kaverista ja siitä miten tunnetaan :)
Joten, en muista oonko jo tänne kertonut, harrastan tanssia. Viime syksynä tuli täyteen kymmenen vuotta ja vuosien varrella oon ehtinyt tanssia kaksi kertaa hiphoppia, steppiä jazzia, balettia ja nykytanssia. Nykytanssin aloitin jotakuinkin 3-4 vuotta sitten (vai onko matikkapäänuppini ruostunut, matikka tosin ei ikinä oo ollut mun vahvuuksia...) ja balettia olen tanssinut sen täydet kymmenen vuotta.
Kaverini Anette [joka muuten on kuvassa, joka EI ole minun ottamani, vaan lainattu facebookista, luvalla tietenkin ;)] on myös harrastanut pitkään tanssia ja tuli meidän ryhmään 5-6 vuotta sitten, kun oli nuorempien ryhmään liian taitava :D Aluksi vähän epäilin, että mitähän tästä nyt tulee ja olin todella ennakkoluuloinen, mutta tähän päivään mennessä meistä on tullut hyvät kaverit. Mutta siitä kyllä ei ole aavistustakaan miten se tapahtui! Meillä on kolme vuotta ikäeroa(samaa ikäluokkaa pikkusiskoni kanssa), mutta eihän ystävyys ikää katso! Ja siltikin Anette on mua 3-4cm pitempi! Sillä on vihreenruskeet silmät, mulla taas on kokonana ruskeet. Ja tosi syvänruskeeta, vaikka olaan yhteistuumin Aneten kanssa päätetty et ne vivahtaa punaisenpinkinkeltaiseen, tai jotain sinne päin :D
Anette on horoskoopiltaan neitsyt (minä olen skorpioni) ja tän päivän Helmen horoskooppi lupaa sille tällasta: "Olet nyt kuin kilpikonna ja laahustat hitaasti. Tahti ei ole niin tärkeä kuin päättäväisyytesi ja oikea suunta. Voitat, kunhan vain et pysähdy." JA luonne analyysi toteaa, että luonne on muuttuva. Ja minä taas totean, että NIIN ON!
Lempiaine koulussa on liikka. Mäkin tykkään siitä, tai ainakin tykkäsin yläasteella, sillä lukioon kun siirryin vieraalle paikkakunnalle olin muutamaan kertaan myöhässä liikkatunnilta sen takia etten löytänyt esimerkiksi sulkapallohallia, mihin meni kyllä hermot! Inhokkiaineet on englanti, uskonto ja ruotsi. Itse en myöskään uskonnosta niinkään välitä, vaikka opettaja on kiva. Englanti on kivaa(opettaka ei niinkään) ja ruotsi oli kivaa yläasteella, mutta nyt on vähän mennyt maku... Lempiväri on vihree, niinkun munkin oli viä vähän aika sitten, nyt se on violetti :D Lempiruoka on lasagne. Omaa lempiruokaani en tiedä, niitä on todella monta ja varsinkin kaikki äitin ruuat. Mutta sen voin sanoo, että pinaattikeitto ei mee alas!
Ja niinkuin kaikki varmaan loogisesti päättelivät Anette harrastaa myös nykytanssia ja balettia, mutta sen lisäks myös yleisurheilua ja hiihtoa. Hyvässä kunnossa siis! Se onkin ihan himourheilija, välillä polvitukiakin joutuu käyttämään kun on ollut rankat urheilutreenit. Eikä ketään, ainakaan mua, varmaan yllätä, että unelma-ammatti on urheiluohjaaja. Notkeuttakin löytyy vaikka koko Suomen kansalle jakaa :)

Aneten sanoin mä olen:  Ihana, mielenkiintoinen, kiva ja mukava. Olisipa mielenkiintoista tietää mitä tarkoittaa mielenkiintoinen? :D Mun mielestä Anette on sopivasti yllytyshullu, hieman rämäpää, rohkea tapaus, mukava ja hauska kaveri :)
Parhaita kokemuksia mulla Aneten kanssa on tietenkin kaikki tanssitunnit, mutta erityisesti se kun oltiin kuvausretkellä niiden kotikunnilla isossa metsässä, jossa oli paljon kalliota ja paidattomia miehiä ;) Tosin ne oli vaan jotain ohimeneviä vaeltajia, mutta kuuma niillä näytti olevan sillä ne heitti paidat pois. Anette ei asu kaupungissa vaan ikään kuin 'maalla', joten siellä oli mukava maalaismainen tunnelma. Lisäksi niillä oli paljon peltotilaa, kolmikerroksinen talo ja uima-allas!
Lisäksi hyviä muistoja on siitä kun me ollaan oltu kolmella tanssireissulla ympäri Suomea. Kaksi kilpailua ja yksi tanssitapahtuma. Ensimmäinen oli kilpailukarsinta ja toinen oli MOVES 2011 tapahtuma, josta tännekin kirjoitin Anette apuna! Sitten oli Nykytanssipaletti, joka oli Helsingin kansallisoopperalla :)
Toivottavasti tulee vielä monia hyviä hetkiä, ois taas tässä kevään aikana tarkoitus mennä kuvausretkelle Aneten kotikunnaille :)
                                         P.S Tää kuva on viime keväältä ja itelläni on hiustyyli muttuunut aika paljonkin :)

Ystävä on kalas,
sen on ihan paras.
Läski tai laiha,
kaveri on aina.
Kun kaveri pelaa,
niin silloin se relaa.
Kun kaveril on sukka,
ni sil päässä on tukka.
Unohtu veneestä airot,
vaikka kaveril on aivot.
Ystävä voi olla vaari,
tai vaikka lavuaari

Joni ja Miro

P.P.S Joni ja Miro ei oo mun tuttuja, runo on netistä :) (katisa.vuodatus.net)

Ja tosiaan Anetellakin on blogi osoitteessa: http://applemurmeli.blogspot.com/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti