17.4.2013

Google Reader poistuu käytöstä

Oottekos te jo kuullut tosta? Ite en oo ihan viä perillä siitä, että mitä se tarkalleen ottaen tarkottaa ja mitä siitä seuraa, mutta ilmeisesti se vaikuttaa lukijalistaan ja lukulistaan?
No kuitenkin, löysin toisesta blogista ohjeet asian pelastamiseksi helpolla tavalla. Seuraava teksti on siis kopioitu suoraan tästä blogista: http://jannanluola.blogspot.fi/2013/04/google-readerista-helposti-blogloviniin.html

"Google julkaisi viime kuussa poistavansa Google Readerin osana kevätsiivoustaan. Siispä muun muassa minun on siirryttävä sieltä jonnekin muualle.

Google Reader on suhteellisen siisti väline blogien lukemista varten. Se ei ole sama asia kuin Google Friend Connect tai Readers-gadget.

Mitä Google Readerin poistosta sitten käytännössä seuraa? Google Readeriin kootut lukulistat ainakin katoavat, joten jos seuraat monia blogeja, haluat varmasti siirtää lukulistasi johonkin muualle. Esimerkiksi minä olen niin kalkkis että olen seurannut blogeja lähinnä Google Readerin kautta ja nyt minun on muutettava tapojani.

Lukuohjelman hävitessä minä myös poistun kaikkien sellaisten blogien lukijoista joita en lue jotenkuten muuten kuin tämän jo ehkä vanhentuneen välineen, Google Readerin kautta.

Tämä on kuitenkin suhteellisen helppo korjata, sillä onneksi on Bloglovin.

Neuvon, miten voit siirtää lukulistasi helposti ja nopeasti Google Readerista Blogloviniin.

1. Mene sivulle bloglovin.com/import/reader.
2. Kirjaudu sisään / luo tunnukset
3. Klikkaa sinistä nappia jossa lukee "import from Google Reader".
4. Klikkaa sinistä nappia jossa lukee "anna käyttölupa".
5. Odottele, ja valmista on!"

Itse ainakin teen näin ja suosittelen kaikkia teitäkin! :) Pitänee nyt viimein liittyä blogloviniin... en vaan tajua sitä, enkä oikeastaan tätä koko bloggerin ja Google+ (??) jutun yhteyttä :D Oon oikeesti aika tumpelo elektroniikan kanssa.
Tuolla linkkaamassani blogissa on vielä siis vielä lisätietoa.

5 kommenttia:

  1. herranjestas, koskettaakohan tuo asia muakin? :D pitäisiköhän itekkin ihan varmuuden vuoksi tuonne blogloviniin liittyä... joka tapauksessa, kiitos tästä! ja toi sun banneri on tosi kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskoisin, että se koskettaa kaikkia? :D mutta kiitos! Jossain aiemmassa postauksesta kerroinkin, että banneri on mun siskon ottama ja krediititkin kuvassa on :)

      Poista
  2. Blogissas on ihana fiilis ja kiitti vinkistä! :)

    ❤: http://kehvelijehnakas.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. oon kans lukenut tosta, että poistuis joku, mut tiedä sitte..
    eikös tossa kummikin mainittu että "ei ole sama asia, kuin readers gadget",
    eli mikä tosi monella luultavasti on! saatan kyllä olla vääräs..:D

    mutta sulla on kiva blogi ja hieno banneri:)

    http://eevihenniina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo samaa mäkin luin et lukijat palkki ei poistu! Sekavaa :D kiitos! :)

      Poista