10.6.2013

Huippuluokan balleriina



Tässä näette toisen postauksen verran mun viimeisen 11 vuoden historiaa. 7-vuotiaana siis aloitin baletin, jota ennen olin harrastanu muutaman vuoden jumppaa. Voisin siis ehkä avata teille vähän mun tätä tanssitaustaa. 
Pienenä baletti ei ollut ollenkaan vakavaa, eikä se tietenkään voi ollakaan, koska kuinka moni pieni lapsi oikeasti jaksaa keskisttyä tunnin tai puolentoistatunnin ajan jalan ojennuksiin, pliéihin tai releveisiin? Niin, ei kamalan moni. Joten satubaletti (jossa itse en ollut mukana) on ilmeisesti 3-4-vuotiaille ja itse alotin alkeisbaletissa. Mä jostain syystä muistan mun ekan balettitunnin (tai sitten vaan kuvittelen), muistan kun seistiin kaikki lapset rivissä ja mulla oli päällä siniset jumppatossut, sininen t-paita ja siniset shortsit. Pieneen siniseen vihkoon sai aina tarran kun oli paikalla tunnilla. Harmi, että oon nyt hukannu ton vihkon. Pitkän aikaa mun lempipuuhaa tunneilla oli etsiä lattioilta isompien tanssijoiden puvuista tippuneita paljetteja, joita sanoin patleteiksi :D

Jossain vaiheessa harrastin ehkä vuoden hiphopia ja sitten alotettiin jazz-tanssi, oisko ollu suunnilleen 10-vuotiaana suunnilleen, en yhtään muista... Nykytanssi tuli mukaan ehkä 4-5 vuotta sitten. Hiphopin alotin uudelleen tänä vuonna.

En muista millon sitten mun kiinnostus balettiin lopahti ihan kokonaan, mutta oli se jo ennen 13 ikävuotta, koska muistan kun vannoin lopettavani baletin kun täytän 13, koska äitikin oli lopettanut oman balettiharrastuksensa silloin. Jostain syystä kuitenkaan lopettanut vaikka joka vuoden päätteeksi sanoin, että nyt lopetan. 
Meidän koulun rehtorikin sanoi joku aika sitten, että kun mä ekan kerran tulin tunnille, niin se ajatteli jo silloin, että mua ei tulla jatkossa enää näkemään. Mutta silti mä olin yli kymmenen vuoden päästä samassa ryhmässä. vieläkin. Ne pari vuotta, jollon olin ihan täysin balettia vastaan, oli ihan hirveitä. 
Olin yläasteella ja mulla oli ilmeisesti pahin murrosikä käynnissä, sillä pyrin häiritsemään ja viivyttämään tuntia koko ajan sekä näsäviisastelin opettajille. Oon aina ollut kiltti ja tunnollinen oppilas esimerkiksi koulussa, enkä muutenkaan oo ollut mikään kauhukakara, mutta tuolla tanssinopettaja kyllä välillä ärähti mulle. 
En tajua, miten kehtasin käyttäytyä niin huonosti, mutta kai jotkut tukahdetut tunteet sitten purkautu tanssitunneilla, joilla muutenkin olin vähän se "luokan pelle". 
Ja se status ilmeisesti jäi senkin jälkeen vähän elämään, koska vielä pari vuotta ton laantumisen jälkeenkin mua ei välillä kuunneltu ja mulle vähän ärähdeltiin vastaukseksi (muiden oppilaiden toimesta siis).

Ja siis kun mun kaveri kuuli mun tanssiharrastuksesta, se ilmotti heti, että haluaa joskus kuvata kun mä tanssin. Ja sit yks päivä menin niille kuvattavaksi. Ne asuu vähän enemmän maaseudulla (ei nyt ihan, mutta anygays) niin siellä oli kaikkia hienoja peltoja ja järviä joilla kuvata :)
Ja jos täällä nyt joku tanssinharrastaja on tai vierailee niin mun tekniikkaa noissa kuvissa puolustan sen verran, että esimerkiksi junaradan kiskoilla on vähän hankala mitään oikeaoppista arabeskiä vetää :D Varsinkin kun kolme kertaa jouduttiin hyppäämään sivuun kun tuli juna. Tiedän, oli vähän vaarallista ja kyllä äiti siitä mulle saarnaskin kun se näki kuvat.

Nää kuvat on siis mun kaverin Eerikan ottamia ja joitain oon hieman itse muokannu koneella jälkikäteen :)






Voin sanoa, että oli melko vaikeeta pysyä tasapainossa noin kapeella alustalla :D


 Juu, älkää välittäkö mun ilmeestä tossa kuvassa...




Selitin jotain siitä kuinka leveellä alustalla pysyy paremmin pystyssä ku kapeella :D



Joo ottakaa läpällä :D Plus oli tuolla oli melkein vaikeempi pysyä pystyssä ku junaradalla!


Sidoin tossun nauhoja ja sekin oli näköjään pakko kuvata...







Näytän tässä jotenkin epäsymmetriseltä ja luulen, että se johtuu siitä ku seisoin tossa tollasella tukilla, joka oli vähän epätasanen. Tai ainakin toivon niin!




Tää kuva on pakko jakaa teidän kanssa ihan vaan sen takia, et tää ilme on tulos siitä kun läheisellä laiturilla olevat pojat huusi että: "Lähdetään hakemaan pillua!" Ja sitten ne lähti uimaan meitä kohti...






Eerika halus tupakoivan balleriinan.

Siinä teille siis minä kauniisti tutússa. Huomenna lähdenkin sitten taas mun parhaan kaverin luokse Ouluun, joten katotaan millon ja mitä päivittelen taas. 
Tän vikan kuvan laitan sen takia kun Eerika sano, että näytän siinä ihan pikkupojalta....

13 kommenttia:

  1. Maumau oot ihana, ja minä paras kuvaaja <3

    VastaaPoista
  2. nuo kaks ekaa peltokuvaa on ihan loistavia ! : D

    VastaaPoista
  3. VAU IHAN MAHTAVIA, varsinkin nuo vesirajalla otetut!

    ja ihania nuo kaikki dorkailukuvat, tulin hyvälle tuulelle :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :D elämän ei tarvi olla aina niin vakavaa :D

      Poista
  4. Minäkin harrastin pienenä balettia, harmi vaan että lopetin :c ja minäki keräilin niitä paljetteja, hih :3 on muuten ihania nuo kuvat!

    cowswings.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans tyytyväinen et jatkoin tähän asti, siinä tuli tarvittava liikunta :) vaikka välillä vituttikin. Kiitos! :)

      Poista
  5. oonko ees hyvii kuvii ja jaksoin sittenkin kopioida sen linkin

    voikko kattoo mun blogin ,kun siel on jotain mun ottamii kuvii :3

    http://nippulilonadhd.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä kuvia sulla, mutta esim. kukkakuvat on mun mielestä tosi kliseisiä et jos valokuvausta alkaa kunnolla harrastaa niin kannattaa yrittää keksiä jotain omaperäsempää aihetta :) Ei sillä et muullakaan ois, mut oon mäkin viä aika amatööri :D
      Niin ja tän postauksen kuvathan on ottanut mun kaveri

      Poista